söndag 24 maj 2009

Arbetshelg och fest

Nu är minilovet över och det kanske inte var det mest händelserika helg. Jag var på stugan från onsdag till lördag för att hjälpa till med en massa olika saker.
Jag o farsan sjösatte båten och körde ut den till stugan från norra hamn sedan la vi ut några nät och fick nästan 100 abborrar. Blev en hel del med andra ord. Eftersom fisken ska rensas så fick jag en hel del bilder på måsar som åt upp inälvorna från fisken som vi slängde i vattnet. Det blev en festmåltid för pippifåglarna så att säga.

På lördagen cyklade jag hem från Renehamn och fick reda på att jag fick ännu ett jobb när Johan Eriksson ringde och sa att det fanns nu en öppen plats under PDOL. Bra pengar där, så jag är nöjd. På lördagkvällen blev det ferk med en massa folk. Vi var först hos Linnea Swindell och sedan kom A-dam Nikulausson och skjutsa oss till Emilio Blomqvist där det blev ganska så bra ös. Bra folk och kul med Jacuzzi! Lovet blev mer eller mindre räddat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar