tisdag 29 september 2009

Min första Elitseriematch live

Jaha, då har man varit på hockey. Denna sport följer jag enbart inom en utsträckning till VM och OS ungefär. Kan hända att jag slår på TV.n och ser Luleå spela om jag itne ahr något bättre för mig. Men nu har jag alltså sett Luleå spela live i Coop Arena. Måste det var kul och ståläktaren hade en bra klack var det ingen fråga om. Dock så finns det gamla gubbar som är så sjukt fanatiska och inte ens har koll på vad som händer under matchen. Allt var ju självklart domarens fel. Deras ordförråd var ju inte det bästa heller när de började skrika!
"Jävla domarjävel" kom ut från deras munnar som mest. Lite sorgligt och roligt på samma gång.

Matchen i sig var ganska tråkigt. Ett mål i början och ett i slutet av matchen. Annars var det inte mycket att hurra över förutom att Luleå vann med 2-0 mot LHC. Men det kommer nog bättre matcher som jag kan tänka mig se. Var ju bra stämmning.

Snart ärre käk sen träning och efter det hoppas jag att man kan se lite av Barcas match på tv.!
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar